PRACE
EKSPERTYZA KŁADKI DLA PIESZYCH W BOCHNI, 2006;
W roku 2006 byłem członkiem 2-osobowego zespołu, opracowującego
ekspertyzę kładki dla pieszych w Bochni. Kładka, po prawie 50 latach użytkowania, wykazywała liczne uszkodzenia: pęknięcia pylonów nośnych,
poluzowanie naciągu lin i ich niefachowe połączenie, deformacje przęsła.
Zdjęcie Autor
MOSTY NA AUTOSTRADZIE A4 KOŁO PŁAWNIOWIC, 2003;
W roku 2003 przeprowadziłem obliczenia związane z nasuwaniem dwu mostów na
autostradzie A4; nad linią kolejową (most stalowy) i nad Kanałem Gliwickim (most zespolony). Zakres obliczeń obejmował ustalenie
rozmieszczenia podpór tymczasowych i ilości teflonowych łożysk ślizgowych.
Zdjęcia Autor
KŁADKA DLA PIESZYCH W KATOWICACH, 2002÷03;
kładka nad ciągiem Trasy Średnicowej.
W latach 2002÷2003 byłem członkiem 5-osobowego zespołu, zajmującego się
szczegółowymi obliczeniami dynamicznymi i aerodynamicznymi kładki. Zleceniodawcą były Mosty Katowice. Zakres opracowania obejmował
statyczne i dynamiczne działanie wiatru na konstrukcję, wraz z wyznaczeniem współczynników aerodynamicznych. Moją część stanowiło
modelowanie numeryczne kładki, obliczenia statyczne i dynamiczne, oraz obliczanie naprężeń wywołanych drganiami.
Zdjęcie Autor
MOST SIEKIERKOWSKI W WARSZAWIE, 2001;
most w ciągu Trasy Siekierkowskiej.
W roku 2001 byłem członkiem 6-osobowego zespołu, zajmującego się szczegółowymi
obliczeniami dynamicznymi i aerodynamicznymi mostu. Zleceniodawcą był Mostostal Warszawa. Zakres opracowania obejmował statyczne
i dynamiczne działanie wiatru na konstrukcję. Moją część stanowiło oszacowanie wzbudzenia wirowego przęsła i want, obliczenie naprężeń
wywołanych drganiami i obliczenia zmęczeniowe.
Zdjęcie udostepnione przez stronę Mostostal Warszawa
MOST IM. JANA PAWŁA II W GDAŃSKU, 2000;
Most przez Martwą Wisłę (dawniej Most im. mjr. Henryka Sucharskiego).
W roku 2000 byłem członkiem 7-osobowego zespołu, zajmującego się szczegółowymi
obliczeniami dynamicznymi i aerodynamicznymi mostu. Zleceniodawcą był Transprojekt Gdańsk. Zakres opracowania obejmował statyczne
i dynamiczne działanie wiatru na konstrukcję. Moją część stanowiło oszacowanie wzbudzenia wirowego przęsła i want, obliczenie
naprężeń wywołanych drganiami i obliczenia zmęczeniowe.
Zdjęcie udostepnione przez stronę Trójmiasto
Powrót na górę strony.